Monday, October 29, 2012

Super Long Hiatus

I missed blogging! Oh my, I have been extremely busy and maybe too lazy to even write a post. Elly, tolong rajin sikit ye next time. Butttttt, you can always catch me in action on Instagram. :)

I'm doing great, and so does Aisyah who will be 4 months this weekend. Time flies so fast. The next thing I know, she's able to laugh, smile and even coo now. The best thing ever of being a mom. Heh.

Aisyah at 3 months, weighing 6.4kg

Newsflash! I'm so not in the mood to work now. Yes, I woke up every morning loathing my job. I know I should be thankful to have sturdy monthly income but work is no fun now. Everything has changed since I was transferred to another department. People are different there and that includes my superiors. I work in a government agency and you know how the typical Malays work. Banyaknye kaki bodek and tukang sebok! I was on half-paid and unpaid leave for almost 4 months during my pregnancy days. Reasons being, I wasn't feeling well and most of the time, I just need a break from all these suck-ups.

I just came back from my 3 months maternity leave early this month. And guess what, on the second week of working itself I have started my strikes with a collection of MCs and emergencies. I know they were talking behind my back all these while but, do I look like I care? I suddenly have this strong urge to resign and stay at home looking after my baby. I have to force myself and drag my ass out of the bed everyday to go to work. Please, please, please... I just want to be a stay at home mum. I will be much happier just doing house chores.

Hopefully it'll come true, one of these days.

Now, I really need a vacation to relax and reward myself. This year has been kinda awful to me, but not on the arrival of Aisyah. That's an exception. Now... a trip out of Malaysia would be awesome, with a baby. Hmmmm that's challenging but surely an experience. Hong Kong, maybe? Wheeeeeeeeee!

9 comments:

Veelara October 30, 2012 at 1:01 AM  

rindu nk bc blog u.tp nasib baik ade instagram u.hehehehe...

bersabar babe. tu semua dugaan.anggap je tu satu cabaran...but SAHM is the best.tp pendapatan kite akan pasiff giler mcm i. uhukkk

Anonymous October 30, 2012 at 7:58 AM  

Assalam dear,
First of all gimme Hi-5 for wanting to be SAHM..ive been begging/nagging my husband to let me resign from my work..but then he said something like.."what if i died tomoro..how will you feed our lil baby?" sampai bila je saving kami boleh menampung kan..lain la kalau i was born rich like the kardashians kan..hehee..just my sharing..

farhana shamsuddin October 30, 2012 at 8:36 AM  

comel. bam bam

Amy Shaklee November 1, 2012 at 4:03 PM  

Same here.. I have 16 days annual leave per year..and each time my son get sick, i will apply for EL..sometimes dgn muke tak malu mintak mc untuk jaga anak sbb cuti dah abis..bos nak kate..pon kate la..my family comes first!

Amy Shaklee recently posted on Cara Penyimpanan susu ibu

yana November 2, 2012 at 8:21 AM  

hi there.. i'm ur silent reader.. found ur blog when i was browsing thru for wedding preparation. if its ok, can u gv me ur instagram id, since u've slow down blogging. if it's a prob then it's ok.. i wont mind.. :)

LisaLisut November 8, 2012 at 3:58 PM  

hi elly
finally.lamanyaaa sepi.siapa jg Aisyah? i pn nk jd SAHM.tp i hv so many commitments.ah..

Nur Ezqy November 16, 2012 at 11:10 AM  

RM1/pcs strip ujian ovulation OPK (kesuburan)/pregnancy UPT (kehamilan).


blogshop: http://kit-ujian-kehamilan-murah.blogspot.com

sms: 0122429082 (puan nor)
email: lovidoobidoo@gmail.com

Babysteps Shoppe June 7, 2013 at 5:26 PM  


visit https://www.facebook.com/BabystepsShoppe

IBU PUSPITA June 28, 2015 at 10:35 AM  

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI


  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP