Thursday, August 6, 2009

Post Jiwa Kacau!

Hari ini saya rasa tiada mood sungguh tapi bila tengok blog kesayangan terdampar kesepian tanpa sebarang update, maka haruslah diceriakan sedikit walaupun hati empunya blognya tidaklah seceria mana.

Jangan ditanya mengapa post kali ini diadaptasikan di dalam bahasa Melayu. Saja-saja hendak mengomel rasanya. Lebih molek berbicara dalam bahasa kebangsaan kita.

Semalam merupakan hari terakhir adik-adik saya yang baru balik kursus berpraktikal di Shah Alam. Teringat zaman saya buat praktikal sebulan selepas balik kursus. Ok Elly, tak perlu nak cerita kau sendiri tahu sudah. Hehehe. Maka, kami bercadang untuk makan tengahari beramai-ramai semasa rehat yang sangat singkat dalam masa 1 jam apa sangatlah yang dapat dibuat. Buat pesanan pun, 30 minit kemudian baru makanan tiba ke meja. Makan laju-laju macam esok sudah tiada lagi sebab takut Puan marah, lambat masuk pejabat. Padahal Puan pun tak sedar kami lambat masuk 15 minit. Bersungguh-sungguh aje kami berlari-lari anak dari SACC ke PKNS menaiki tangga untuk ke office di tingkat 2 bersama perut yang memboyot dengan makanan. Kalau tahu, selamba dog saja kami berjalan tak perlu nak rushing.





Petang itu sebelum balik, ada lagi sesi penggambaran. Mahu bergambar kenangan dengan Elly cantik (eh!) the mentor yang kononnya banyak memberi tunjuk ajar padahal Elly cantik (eh lagi!)lebih banyak berborak dengan mereka dan kanak-kanak praktikal itu lebih banyak jadi sukarelawan untuk menghantar pasport kepada Rasyid the cashier mahupun ke belakang untuk mengambil fail kelulusan. Tipu ni praktikal lah sangat!




Malam itu sangat bosan. Tidur sebentar dan SMS Didi, ajak keluar. Tidur lagi, kemudian Didi balas SMS kata nak keluar. Saya bangun, drive ke Shah Alam ambil Didi dan ajak Ummi sekali dan Joshua. Pergi makan daging di Williams sehingga ke lewat malam kerana terlalu asyik berborak, meluahkan perasaan dan sedikit girl talk. Saya bergaduh lagi dengan Johan kali ini sangat hebat, hati sangat sedih tapi kena cekal jangan mengikut perasaan sangat. Adik-adik (Didi dan Ummi), terima kasih sebab bagi kakak Elly cantik (eh perasan!) makan daging demi melawan kesedihan. Ummi kamu makan banyak ayam, kakak kempunan.

Muka sedikit berminyak kerana stress (Elly, kau jangan nak buat alasan. Kalau tak comel mengaku sahaja!)

3 comments:

shapattnson August 7, 2009 at 9:45 AM  

comel2 jerk

Anonymous August 9, 2009 at 8:38 PM  

Wah,kali ni guna bahasa kebangsaan ya..hehe!!!IO praktikal dah bla,damn sunyi kan...kasian kita...tapi kasian mereka juga lah...kita suruh:bayar,bayar,bayar je....x ajar apa2 pun sebenarnya...lebih berborak!!wahahaha...
this batch punya IO praktikal better then last time...wish the next batch also best like this batch!!!

wallpapersdeco August 13, 2009 at 4:56 PM  

hi have a nice day! interested to do wallcoverings for your house, room, shop or office? feel free to visit my blog! tq...

  © Blogger Template by Emporium Digital 2008

Back to TOP